Google Ads oraz Facebook Ads bez wątpienia są dwoma najpopularniejszymi systemami reklamowymi w internecie. Często możemy zastanawiać się, który z nich wybrać i który będzie z nich lepszy na początku naszej reklamy w internecie. Choć są one do siebie bardzo podobne, różnią się pewnymi szczegółami i mogą oferować nieco inny styl promowania się w sieci. Poniżej przedstawiamy je dokładnie, a także podpowiadamy, co mają do zaoferowania i kiedy warto wybrać konkretny z nich.
Facebook Ads
Facebook Ads to system reklamowy Facebooka. Działa on wewnętrznie na tej platformie, a także jest możliwy do wykorzystania przez każde konto. Możemy korzystać zatem z niego zarówno jeśli jesteśmy osobami prywatnymi, jak i firmami.
Facebook Ads umożliwia wyemitowanie różnorodnych reklam na Facebooku oraz Instagramie, gdyż należy on też do ekosystemu Meta. Możemy korzystać zatem z promowania postów, reklam graficznych, video, pokazów slajdów, karuzel produktowych i innych form promocji. Reklamy możemy wyświetlać np. na tablicach odbiorców, w prawej kolumnie, w messengerze czy w Facebook Marketplace. Wszystkie miejsca reklam są odpowiednio zoptymalizowane, aby te pojawiały się w sposób nieprzeszkadzający użytkownikom, a jednocześnie były zauważane.
Sam proces uruchamiania reklam jest bardzo prosty i możemy skonfigurować ich start nawet w ciągu 15 minut. W poszczególnych krokach wybieramy cel reklamy, grupę odbiorców, harmonogram, ustawiamy budżet, a także definiujemy samą reklamę. Kampanię reklamową możemy edytować oraz wstrzymywać i zmieniać jej ustawienia.
Jednym z największych plusów tego systemu reklamowego jest fakt, że możemy promować się na platformie i zachęcać do przejścia na nasz profil odbiorców bez konieczności opuszczenia platformy. Możemy robić to również w jakościowy sposób, a także dobrze dopasowany do naszych potrzeb, możliwości czy preferencji. Facebook posiada bardzo dokładne dane o swoich użytkownikach którzy spędzają wiele godzin na portalu, a więc FB może niezwykle dokładnie ich kategoryzować.
FB Ads jest również bardzo prosty w obsłudze. Z uruchomieniem takiej kampanie reklamowej poradzą sobie nawet osoby średnio zaawansowane w marketingu internetowym lub takie, które dopiero stawiają w nim pierwsze kroki. Jeśli jednak nie posiadamy odpowiednich umiejętności lub nie mamy czasu na wykonywanie takich działań promocyjnych, bardzo łatwo znajdziemy agencje marketingowe, które profesjonalnie zajmują się kampaniami reklamowymi na Facebooku i w zamian za opłatę poprowadzą dla nas taką promocję.
Google Ads
Google Ads to system reklamowy oferowany przez markę Google. Aby z niego skorzystać, należy założyć konto Google Ads, a następnie uruchomić kampanię. Jest zatem również dostępny zarówno dla osób prywatnych, jak i marek. Przy jego pomocy będziemy mogli wyemitować różne formy reklamy w różnych miejscach internetu. Przede wszystkim będziemy mogli skorzystać z płatnych wyników wyszukiwania, które znamy z wyszukiwarki. Możemy również wyemitować reklamę na YouTube, gdyż serwis ten jest częścią marki Google. Na YouTube możemy skorzystać z reklamy tekstowej, graficznej, a także wideo w postaci reklam w filmikach, banerów reklamowych na filmie, a także reklam w różnych częściach serwisu. Google Ads to także sieć reklamowa Google Display Network składająca się ze stron WWW. Właściciele stron przystępując do tej sieci reklamowej, zarabiają pieniądze za wyświetlanie reklam na ich witrynach, a Google dzieli się z nimi swoimi zyskami. Dzięki temu możemy emitować również banery reklamowe na tradycyjnych stronach internetowych partnerów Google. Jednym z coraz popularniejszych sposobów reklamy w Google Ads jest kampania Google Shopping. Jest to zakupowa kampania reklamowa która zajmuje się promowaniem konkretnych produktów, jakie chcemy sprzedać.
Dużym plusem tego sposobu reklamy jest bardzo szeroka możliwość promocji. Do dyspozycji otrzymujemy wiele form reklamy, którą możemy dostosować do naszych potrzeb. Możemy również korzystać z niezwykle ogromnej bazy potencjalnych klientów, nawet jeśli używamy wąskiego targetowania i chcemy docierać do osób z bardzo sprecyzowanymi cechami.
Który system reklamowy jest lepszy?
Nie ma jednej konkretnej odpowiedzi na pytanie, który system reklamowy jest lepszy. Oba systemy posiadają zalety, a także są renomowanymi i wiarygodnymi systemami reklamowymi. Odpowiadające zatem na pytanie, który system wybrać, przede wszystkim będziemy musieli kierować się naszymi indywidualnymi potrzebami oraz preferencjami. To właśnie od celu, który zamierzamy osiągnąć i sposobu w jaki chcemy to zrobić, będzie zależał wybór Facebook Ads lub Google Ads do reklamowania naszej marki.
Jeśli naszym głównym miejscem w internecie jest Facebook i właśnie tam posiadamy konto marki, zdecydowanie warto wykorzystywać Facebook Ads, aby łatwiej pozyskiwać odbiorców, którzy nie będą musieli zmieniać platformy, aby zapoznać się z naszą marką. Facebook Ads będzie również korzystniejszym wyborem, jeśli nasza grupa docelowa lubi social media i często w nich przebywa.
Google Ads to z kolei bardzo dużo różnorodnych form reklamy. Jeśli zależy nam na konkretnej z nich lub chcemy przetestować różne formy reklamowania się, to właśnie system reklamowy od Google będzie na lepszym pomysłem. Google oferuje również płatne wyniki wyszukiwania, które będą doskonałym wyborem, jeśli pozycjonujemy stronę internetową. Dzięki temu oprócz łatwiejszego pozyskiwania klientów i ruchu na naszą witrynę będziemy przyzwyczajali odbiorców, że pojawiamy się w promowanych i eksponowanych miejscach przez Google w wyszukiwarce.
Oba systemy reklamowe, warto wykorzystać, jeśli nigdy ich nie używaliśmy i chcemy sprawdzić, jak będą działały w praktyce. Oba systemy, mogą być również przez nas testowane, jeśli chcemy dowiedzieć się, który będzie dawał nam więcej korzyści związanych z promowaniem marki. Facebook Ads i Google Ads możemy również wykorzystywać regularnie równocześnie, jeśli posiadamy małą grupę odbiorców lub chcemy działać na dużą skalę i promować się przez różne sposoby reklamy. Z pewnością wybór obu systemów reklamowych będzie wtedy strzałem w dziesiątkę!