Google Ads – co to jest?

Nieustanny rozwój cyfrowego świata sprawia, że możliwości w digital marketingu są coraz większe. Przedsiębiorcy mają do wyboru mnóstwo kanałów do promocji marki czy konkretnego produktu. Obecnie jedną z najważniejszych strategii jest reklama Google. Co to jest? Czy warto z niej korzystać? Jak ją uruchomić? Tego wszystkiego dowiesz się w poniższym wpisie.

Czym jest i jak działa reklama Google Ads?

Reklama Google to płatna reklama utworzona za pomocą systemu Google Ads, czyli najpopularniejszego systemu reklamowego na świecie. Przedsiębiorcy mają do wyboru różne formaty reklam oraz typy kampanii. Możliwe jest umieszczenie przekazu marketingowego w wyszukiwarce Google, w serwisie YouTube, a także w Google Display Network, czyli sieci reklamowej, do której należą ponad 2 miliony witryn internetowych.

Reklamy Google Ads najczęściej rozliczane są w modelu PPC (Pay Per Clicl), czyli płatność za każde kliknięcie. Oznacza to, że reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie reklamy, a jedynie za akcję użytkownika, jaką jest kliknięcie linku.

Reklama Google – czy warto?

Płatne reklamy utworzone za pomocą systemu Google Ads uważane są obecnie za jeden z najważniejszych kanałów digital marketingu. Dlaczego? Otóż docierają one to niezwykle szerokiej publiczności, do tego reklamodawca może skierować przekaz do jasno sprecyzowanej grupy odbiorców np. do kobiet między 18 a 35 rokiem życia. To pozwala zoptymalizować koszty i uniknąć niepotrzebnego przepalania budżetu.

Oprócz tego system oferuje mnóstwo formatów reklam i typów kampanii, które można dopasować do swojej persony marketingowej.

Jak uruchomić kampanię Google Ads?

Aby uruchomić kampanię Google, należy zalogować się do usługi Google Ads, a następnie kliknąć ikonę plusa z podpisem Utwórz nową kampanię. Konieczna będzie podstawowa konfiguracja konta (ustawienie języka, metody płatności, obszaru geograficznego, nazwy kampanii), a także bardziej szczegółowe ustawienia związane z wyświetlaniem reklamy. Następnie trzeba będzie stworzyć kreację, czyli dodać materiały graficzne, nagłówki, treść itp.

Pod względem technicznym tworzenie kampanii Google Ads jest banalnie proste, jednak trzeba pamiętać, że to ustawienia i poprawna konfiguracja mają wpływ na efektywność strategii. Z tego względu lepiej powierzyć to zadanie specjalistom. Na rynku znaleźć można mnóstwo agencji, które oferują usługi w zakresie SEM. Warto z tego skorzystać.